Nie trać zysków ze sprzedaży! Skuteczna strategia, by nie brakowało towaru w magazynie
‘Produkt jest niedostępny’ – i masz wąskie gardło w sprzedaży!
Każda firma prowadząca działalność handlową i produkcyjną związaną z obrotem towarami, zmuszona jest do ciągłej kontroli stanu swojego magazynu. Musi dbać o ciągłość dostaw tak, aby nie mieć przerw, ponieważ mogą powodować one utratę potencjalnych zysków. Brak zapasów powoduje, że firma nie będzie w stanie zaspokoić potrzeb konsumentów, a w konsekwencji traci marżę. Natomiast ich nadmiar powoduje zaleganie artykułów na magazynowych półkach, zaniżając wskaźniki sprzedaży i zysków. Jeśli spotkałeś się z taką sytuacją i chcesz to naprawić, potrzebne jest coś więcej niż stosowane dotąd przez Ciebie narzędzia.
Inaczej zarządzać surowcami? Usprawnić zarządzanie zapasami?
Warto zwrócić uwagę na zagadnienie zarządzania zapasami towarów i produktów gotowych. Prowadząc np. hurtownię, sklep sprzedaży detalicznej czy sklep internetowy, rotacja towarów może być bardzo duża i z pewnością wymaga cały czas kontroli i uzupełniania stanu o rozchodowane towary. Dobre zaplanowanie poziomu zapasów decyduje o tym, czy firma będzie w stanie zaoferować konsumentom dostępność produktu. Z drugiej strony, nie można zamrażać gotówki w nadmiernych stanach magazynowych, ponieważ może to doprowadzić do utraty płynności finansowej.
Sprzedawaj więcej dzięki stałej dostępności towaru
Skąd masz wiedzieć co, ile i na kiedy powinieneś kupić, żeby wyeliminować wąskie gardła w sprzedaży czy produkcji?
Rozwiązania systemu Comarch ERP XL świetnie wspomagają proces analizy zasobów i dzięki temu wyróżniają go spośród innych systemów tej klasy. Automatyczne tworzenie planu zapotrzebowania (tzw. Bilans Stanu Towarów) na bazie zdefiniowanych kryteriów pozwala na analizę zasobów, zamówień, planowanych ilości wybranych towarów w określonym przedziale czasu z uwzględnieniem wybranych magazynów.
Bilans Stanu Towarów jest w systemie Comarch ERP XL dokumentem, z którego użytkownik może generować zamówienia i zlecenia produkcyjne, które następnie umożliwią uzupełnienie lub przesunięcie brakujących zasobów.
→ informacja oraz propozycja, co i na kiedy należy zamówić
→ dokumenty generujące rezerwacje
→ wyliczenie zapotrzebowania uwzględnia wiele parametrów
→ bilans ilościowy na dzień, dla grupy produktów, magazynu bądź dostawcy
Bilans Stanu Towarów – to narzędzie ułatwi Ci zarządzanie płynnością finansową firmy
Mechanizm prognozuje zatowarowanie między innymi na podstawie otrzymanych zamówień od odbiorców, normatyw logistycznych, historii sprzedaży, zamówień u dostawców i terminów dostawy.
Wykorzystanie systemu ERP w obszarze handlu i produkcji optymalizuje nakłady pracy poprzez minimalizowanie niedoborów zasobów, mniejszą liczbę przestojów czy redukcję nadgodzin. W konsekwencji skraca czas realizacji zamówień i wpływa na podwyższenie jakości obsługi klienta oraz wzrost sprzedaży. System Comarch ERP XL oferuje kompletną obsługę handlu i produkcji, a w przypadku potrzeby wdrożenia w przedsiębiorstwie wymagającym specyficznej funkcjonalności, pozwala na dostosowanie go przez naszych deweloperów.
Firmy, które z powodzeniem korzystają z tego narzędzia: Parker Poland, Jagram, Inter-Max – zobacz wdrożenia
Chcesz wiedzieć więcej?
Potrzebujesz porady w doborze produktów? Skontaktuj się z naszym działem sprzedaży: handlowy@et.com.pl
Newsletter Comarch ERP – zostaw nam swój e-mail
Co kilka tygodni wyślemy Ci newsletter w którym znajdziesz:
informacje o nowych wersjach Comarch ERP XL
zaproszenia na bezpłatne webinary, wydarzenia z sektora Comarch ERP
aktualności i nowości produktowe Comarch ERP