Skip to content
22 632 55 25 22 632 55 25
22 632 55 25 22 632 55 25

Wdrożenia

2022-09-15

Inter-Max – wdrożenie Comarch ERP XL w firmie produkcyjnej

O firmie

Firma InterMax od 1990 roku specjalizuje się w produkcji blach profilowanych. W ofercie spółki znajduje się szeroki asortyment płyt, blach, blachodachówek i innych akcesoriów.  Klienci mogą zamawiać produkty wybierając nie tylko wymiar, ale również rodzaj pokrycia, kolor, powłokę. Do  profilowania blach firma wykorzystuje najnowszej generacji park maszynowy.

Domeną „Inter-Max” jest szybkość i precyzja w realizowaniu zamówień. Towar trafia do klienta nawet w ciągu 2-3 dni roboczych! Utrzymanie tak wysokiego poziomu wymaga dedykowanej organizacji obsługi klienta – działającej 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Sytuacja przed wdrożeniem

Firmie zależało na usprawnieniu kanału sprzedaży i kontaktów z kluczowymi odbiorcami. W przypadku zamówień hurtowych w skład zamówienia wchodzi często kilkadziesiąt pozycji. Bazując na przestarzałych narzędziach praca działu handlowego nie była wystarczająco efektywna. Celem było więc podniesienie profesjonalizmu obsługi na wszystkich poziomach współpracy oraz umożliwienie klientowi uzyskania większej kontroli nad związanymi z jego obsługą procesami. Właściciele Spółki zdecydowali się na wdrożenie odpowiedniego oprogramowania e-commerce, które zautomatyzuje proces obsługi klienta.

OCZEKIWANIA:
  • uproszczenie obsługi sprzedaży z uwzględnieniem obsługi zamówień kontrahentów hurtowych

  • elektroniczna wymiana danych z kluczowymi odbiorcami 

  • maksymalizacja wydajności pracy działu handlowego, przyspieszenie obsługi klienta

  • wprowadzenie samoobsługi klientów

Rozwiązanie

Specyfika produkcji zdeterminowała wybór systemu
Sposób produkcji towarów wyrabianych przez Inter-Max posiada swoją unikalną specyfikę ze względu na zróżnicowanie produktów oraz parametry wynikające z wytycznych i potrzeb klienta. Skomplikowane algorytmy wyliczania surowców i produktów, zależne od kategorii towaru i kilkunastu cech (m.in.długość, masa, wysokość, kolor, grubość, powłoka, minimum produkcyjne). Stąd, podczas wyboru systemu informatycznego do zarządzania produkcją, najważniejsza okazała się elastyczność systemu w kwestii dostosowania do indywidualnych procesów zachodzących w firmie. Zaproponowaliśmy rozwiązanie najlepsze dla usprawnienia procesów i zmodyfikowaliśmy oprogramowanie Comarch ERP XL dokładnie do potrzeb Klienta i stojących przed nim wyzwań.

Panel Kontrahenta – konfiguracja i personalizacja zgodnie z potrzebami Klienta

  • składanie zamówień online – klient zamawia z dowolnego miejsca o dowolnej porze, ma możliwość wyboru towaru i dopasowania według potrzeb: wymiarów, obróbki, koloru; zamówienie automatycznie trafia do handlowca
  • przegląd zamówień: podgląd i możliwość eksportu do pdf, podgląd statusów zamówień: zamówienia wysłane, zrealizowane, potwierdzone, anulowane; status produkcyjny zamówienia
  • aktualności, a w nich ważne informacje z perspektywy klienta, takie jak : promocje, nowości w ofercie, informacje o brakujących kolorach, informacje o przerwach w działaniu firmy
  • bonusy, regulamin, program lojalnościowy: zbieranie punktów, wymiana punktów na nagrody, możliwość podglądu progresu
  • kontrahent zawsze ma dostęp oraz wgląd do pełnej historii swoich faktur, zamówień oraz płatności i może w każdej chwili je wydrukować.; platforma B2B przypomina automatycznie o niezapłaconych dokumentach oraz przeterminowanych płatnościach
  • wybór usługi transportowej: odbiór własny lub transport Inter-Max – w tym przypadku dodatkowo określenie rodzaju rozładunku, telefony kontaktowe

Mechanizm konfiguratora prowadzi pracownika za rękę w celu otrzymania produktu o wybranych parametrach:

Inter-Max – wdrożenie Comarch ERP XL w firmie produkcyjnej

Logistyka pod kontrolą
Zintegrowaliśmy system Comarch ERP XL z systemem do planowania transportu, co usprawniło zarządzanie flotą pojazdów Inter-Max.

 

WDROŻENIE COMARCH ERP XL W INTER-MAX w LICZBACH:

  • 187 stron Analizy Przedwdrożeniowej

  • 7 zaangażowanych osób

  • ponad 2000 maili podczas wdrożenia w tym ok. 1000 dotyczących prac programistycznych

  • 10 miesięcy wdrożenia

  • ponad 10 tysięcy zamówień i zleceń kompletacyjnych generowanych rocznie

  • ponad 22 tys. wprowadzonych wymiarów

Rezultaty

Samoobsługa klienta biznesowego B2B

  • Przyspieszenie obsługi klienta kluczowego: klient samodzielnie rejestruje zamówienie w systemie Pulpit Kontrahenta, dane przechodzą automatycznie do i z Comarch ERP XL. Zalogowany użytkownik zyskuje dostęp do istotnych dla niego informacji: cenników, opisów towarów, aktualnej dostępności towarów, minimum produkcyjnego, historii zamówień, programu lojalnościowego, regulaminu.
  • Zapewnienie doskonałej obsługi klienta i poprawa komunikacji z klientem – oczekiwanie na ostateczną realizację zlecenia może klientowi ułatwić pełniejszy dostęp do informacji na temat tego, na jakim etapie znajduje się jego zamówienie. Dzięki temu będzie on mógł dokładniej rozplanować własną pracę, co zwiększy jego zadowolenie ze współpracy z producentem.
  • Komunikacja z klientem w jednym miejscu – utrzymanie kontaktu z klientem, szybkie reagowanie na jego pytania, reklamacje, wątpliwości.
  • Oferta zawsze dostępna – system e-commerce jest zawsze dostępny dla klienta, a biuro działu handlowego w ograniczonych godzinach.
  • Motywowanie do większych zakupów – spersonalizowane przez nas rozwiązanie Comarch pozwala na lepsze i automatyczne reagowanie na zachowania klienta podczas budowania zamówienia. Promocje, bonusy czy nadzwyczajne okazje – to dane, które mogą przyczynić się do zmotywowania klienta do realizowania większych zakupów.

Inwestycja, która przynosi efekty

  • Pełna automatyzacja wszystkich zdarzeń od zamówienia klienta, pracę technologów, kalkulację kosztów, zasobów materiałowych i ludzkich aż do momentu przesłania gotowego wyrobu na magazyn. Takie rozwiązanie skraca czas realizacji całego zlecenia.

  • Sprawne harmonogramowanie i planowanie produkcji – system Comarch ERP XL pozwala na automatyzację układania planów produkcji z uwzględnieniem operacji do wykonania oraz dostępności zasobów. Odpowiednia kolejność wykonywania operacji produkcyjnych przekłada się na efektywniejsze wykorzystanie maszyn i pracowników.

  • Dzięki informacjom zgromadzonym w systemie, pracownicy mają pełną kontrolę zamówień obejmującą nadzorowanie etapów realizacji, terminów, płatności. Do systemu na bieżąco wprowadzane są szczegółowe informacje na temat kolejnych zamówień. Daje to możliwość generowania analiz z dowolnie wybranego okresu na temat aktywnych zleceń, a w związku z tym niezbędnych do ich realizacji surowców. Takie rozwiązanie przyczynia się też do optymalizacji wykorzystania maszyn i surowców w procesie produkcji. 

  • Skrócenie czasu realizacji procesu produkcyjnego dzięki redukcji błędów logistycznych.

Umożliwienie dalszego rozwoju

Obecna organizacja pracy wynikająca z wdrożonego systemu daje możliwość realizacji większej ilości zamówień niż przed wdrożeniem Comarch ERP XL. Nowe rozwiązanie wspiera firmę na tyle efektywnie, że inwestycja w projekt zwiększyła znacząco możliwości spółki Inter-Max i otwiera możliwość dalszego rozwoju.

Zakres wdrożenia systemu Comarch ERP XL objął najważniejsze dla funkcjonowania przedsiębiorstwa obszary: Logistyka, Zamówienia, Mobilny Magazynier, Sprzedaż, Kompletacja, Środki Trwałe, Księgowość, Kadry i płace oraz dedykowane rozwiązania Eden Technology: Panel Kontrahenta i Windykacja (czytaj więcej o Windykacji).

 

Wzbudziliśmy Twoje zainteresowanie?

Chcesz otrzymać szczegółowe informacje o funkcjonalnościach, kosztach, bądź dowiedzieć się jak wygląda proces wdrożenia?

Skontaktuj się z nami  

Zobacz także