Comarch PPK
Aplikacja Comarch PPK przeznaczona jest do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie oraz za pośrednictwem biura rachunkowego. Jest ściśle zintegrowana z modułem kadrowo-płacowym systemów Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, ale może również działać samodzielnie.
Dedykowana jest firmom, biurom rachunkowym oraz podmiotom zatrudniającym i jednostkom sektora finansów publicznych, które zostały objęte obowiązkiem prowadzenia Pracowniczych Planów Kapitałowych.
Funkcje aplikacji Comarch PPK
- informacje o pracodawcy i wybranej instytucji finansowej zarządzającej PPK
- integracja z modułem kadrowo-płacowym systemów Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL lub import z pliku
- rejestr deklarowanych procentowych składek członkowskich dla PPK
- rejestr wystąpień i przystąpień pracowników do PPK
- naliczanie i ewidencja miesięcznych składek na PPK
- przesyłanie informacji zgłoszeniowych, wyrejestrowujących, aktualizujących dane dla instytucji finansowych
- przesyłanie informacji o składkach na PPK dla instytucji finansowych
- wymiana danych instytucjami finansowymi poprzez plik XML lub bezpośrednio przez serwisy internetowe
- ekran startowy aplikacji Comarch PPK pokazujący aktualny stan procesów dotyczących Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie
- lista pracowników w ramach danego miesiąca z naliczonymi kwotami składek na PPK
- formularz pracownika pozwalający rejestrować procentową wysokość składek na PPK
- lista sumarycznych i miesięcznych kwot składek pracowników na PPK
- lista naliczonych składek na PPK oraz eksport do instytucji finansowej (np. TFI)
- import danych do aplikacji Comarch PPK z źródeł zewnętrznych